torsdag 23 oktober 2008

Obama.

Jag hoppas att det var bara och ytterligt stärkande för Obamas valkampanj att få republikanen Colin Powells (oväntade?) stöd - att det inte späder på Bradley-effekten.
Idag går tankarna också till det faktum att Barack Obama avbrutit sin kampanj i två dagar för att vara på Hawai med sin svårt sjuka mormor. (som tagit hand om O. under stora delar av hans barndom) Säkert ett beslut som inneburit vånda för mannen och presidentkandidaten Obama själv. Jag menar, bara två dagar med någon han älskar högt i en svår stund - kontra två hela dagar i ett avgörande slutskede av valkampanjen.
En bekant till mig skall å sitt yrkes vägnar tillbringa kommande veckor i USA med att följa de sista skälvande dagarna i kampanjerna, deltaga i valvakor etc. Det är ett par skor jag gärna skulle velat vara i om sådana byten vore möjliga !!! (= jag är en smula avundsjuk, absolut!)

Inga kommentarer: