torsdag 2 oktober 2008

Bush ur en 10-årings perspektiv.


Vår dotter kommenterade häromdagen de senaste händelserna i världen på följande vis:

" Mamma, jag kan en historia om Bush. Det var 4 personer som flög i ett flygplan.En präst, en bergsklättrare, Slatan och Bush. Planet fick motorstopp och alla måste hoppa ut i fallskärm.Problemet var bara att det inte fanns fler än 3 fallskärmar och dom var ju fyra."

...nu pausar dottern teatraliskt och tittar fnissande på mig innan hon fortsätter;

"...då sa Slatan att han har en viktig match, och så tog han en fallskärm och hoppade ut. Sedan sa Bush att han har ett land att sköta, och tog också en fallskärm och hoppade ut.Kvar var bergsklättraren och prästen. Prästen tittade på sin kompis och sa: ta den sista fallskärmen du, jag har känningar häruppe. Då svarade bergsklättraren: behövs inte - Bush tog min ryggsäck."

...och ett stort, medryckande skratt utbryter och mamma (jag) faller såklart in.



Inga kommentarer: