lördag 25 oktober 2008

Nya Nacka Forum - en kort kommentar.

Efter ett första, snabbt besök i det nya, stora köp-palatset (tro mig, det är en adekvat beskrivning) så kan jag konstatera följande;
- folkopinionen mot p-avgifterna har haft effekt, åtminstonne tillfälligt.I p-husets infart är kortautomaterna förtejpade med en informationslapp som meddelar att parkering är gratis i tre timmar med p-skiva.Grattis till ett bra beslut, som jag personligen hoppas blir permanent.
- det nya Nacka Forum utanpå är inte vackert, det kan jag hålla med alla dem som haft anmärkningar och invändningar.Men inuti tycker jag att det är mycket snyggt, faktiskt elegant, och med ett bra utbud av butiker, matställen och caféer. Jag hoppas att befolkningsunderlaget räcker till för alla dessa affärer i Nacka, Sickla samt på vårt eget Värmdö.

PS. Jag hann aldrig bli kissnödig dock ! (31/10)

Inga kommentarer: