torsdag 13 november 2008

Om tid. Och Albert.

Min far brukar säga att tiden som sådan är det enda som är jämlikt - vi har nämligen 24 timmar per dygn, var och en av oss. Ojämlikheten kommer in när fördelningen av tiden skall göras. Och nog stämmer det.
Jag upplever dock en mycket konkret brist på tid just nu - vilket bla manifesterat sig i en sorgligt låg frekvens av både läsande och skrivande i bloggvärlden. Trots att det dagligen dyker upp mängder av uppslag till tankeexperiment och ordekvilibrier. Det är inte bra. Det skapar en känsla hos mig av att inte riktigt vara med i matchen. Jag ser fram emot en snar vändning...

Albert är här !!!!

Min yngste bror och hans hustru nedkom för ett par dagar sedan med det sötaste lilla skrynkliga sockergryn man kan tänka sig - och vips var kusinerna 10 till antalet. Albert ska han heta - ett av de i särklass finaste pojk- och mans-namnet jag vet...och ett namn med en väldigt särskild innebörd både för mig, liksom för gossens far, min bror. Fast olika särskilt dock !

Och apropå tid, den där tiden - det är en period i livet då tiden går i en annan takt. När man har en liten nyfödd som äter och sover i en helt egen rytm - och alla tider på dygnet. Världen krymper några månader till att kretsa kring det där lilla livet - och växer samtidigt för att just det där lilla livet representerar det högsta och största. Varje gång.

Välkommen lille Albert.

Inga kommentarer: